19.55

Att skylla på jobb för att man inte hinner skriva på sin blogg kan väl kanske anses som en dålig ursäkt. Men det är också den fula sanningen. Jag är numera redigerare på dagtid, och servetris på kvällar samt helger. Om någon hade sagt det till mig några dagar efter studenten hade jag skrattat den rakt upp i ansiktet. Men nä, jag har två jobb som jag älskar. På det ena får jag betalt för att redigera foton (dröm?) och på det andra serverar jag mat och vin i mängder. Denna tid på året har tidigare förmodligen varit den värsta för mig. Men idag kan jag ärligt säga att jag befinner mig på en bra plats i livet. Det gör inte längre så himla mycket att jag inte har någon som helst aning om vad jag vill med mitt liv, eller vad jag vill göra inom loppet av ett halvår. Jag vet inte om jag sitter i en egen lägenhet, om jag befinner mig i Sverige eller inte, eller kanske bor i en annan stad. Sanningen är att jag gillar att inte veta, för jag behöver inte veta. Jag har inte bråttom. 
 
Håll utkik, för när man är glader, blir man bloggsugen. 
 
Inlägg | | Kommentera
Upp